WOW

Saturday 23 March 2013

SEDIHNYA BACA KISAH NI...

DETIK-DETIK TERAKHIR SITI HAJAR BINTI AHMAD SABIR


Assalamualaikum kawan2...Hari ni saya nak kongsi cerita sedih mengenai al-marhumah Siti Hajar Bt Ahmad Sabir (al-Fatihah). Mesti korang semua pernah baca kisah sedih ni kan? Saya saja je nak kongsi cerita ni bersama. Sedih sangat2 bila baca kisah ni. Tambahan pula, kisah ni ditulis sendiri oleh ibu al-marhumah sendiri. Nak baca lebih lanjut, try baca kat blog ni:
http://imranulkhalisalhuffaz.blogspot.com/2013/01/detik-detik-terakhir-siti-hajar-binti.html
Banyak pengajaran yang boleh diambil drpda kisah ni. Pertamanya, kita kenalah reda dengan apa yang terjadi kat kita. Itu maknanya, Allah mahu menguji kesabaran dan keimanan kita. Apa yang saya dapat daripada membaca kisah ni juga, kita kenalah sentiasa bersyukur dengan segala nikmat yg diberi kepada kita. Ya Allah, Engkau berikanlah kami kekuatan dalam menangani dugaan hidup di dunia yang sementara ini. bimbinglah kami ke jalan yang Engkau redhai...amiin...kalo kwn2 sekalian nak baca kisah yg penuh, pergilah kat blog yg saya tulis kat atas tu. Ok, itu saja yg saya nak kongsikan kepada korang semua. Korang bacalah kata-kata yang sangat menyentuh hati kat bawah ni... :(

SITI HAJAR 
Engkau bermula dengan sengsara
Dalam mencari bahagia
Terasa bagai bayang bayang
Gelap walau di suluh cahaya
Pepasir pantai pun berubah
Pabila HAKIKAT melanda
Ketenangan yang kau cari
Terpancar di lorong sufi
Kelunakan tangisan kasihmu
Dalam simpuhan ketaatan
Bagi mengharapkan keredhaan
Darimu TUHAN pencipta Alam
Sungguh agung pengabdianmu
Kau berjaya menjadi iktibar
Ayuh bersama kita susuri
Perjalanan kekasih Allah








1 comment:

  1. salam. tq my dear sister..sedih baca story ni..memang menusuk qalbu laa..ada hikmah disebalik ketentuan Allah ni kan..

    ReplyDelete