WOW

Friday 31 May 2013

OZ THE GREAT AND POWER



Hmm...saya tak tau nak buat apa dah...he..So, saya akan cerita sedikit mengenai pengalaman saya menonton cerita ni bersama rakan saya..Saya tengok cerita ni kat pawagam di KLCC....:)..Pada asalnya...kitaorang nak tengok cerita THE HOST...Tapi budak kaunter tu salah dengar pulak dah...Dia bagi cerita OZ THE GREAT AND POWERFUL ni...huhu...Nasib baik lah best jugak cerita ni...hehe...Dah tengok ke cerita ni? Cerita ni mengisahkan seorang lelaki ahli silap mata telah sesat ke "enchanted land" dan terpaksa menetap di sana kerana dia dipercayai dia mampu membunuh ahli sihir yang jahat. Pada mulanya, Oz telah berjumpa seorang gadis bernama Theodora merupakan adik kepada Evanora. Kemudian dia dibawa ke istana kristal kalau saya tak silap...huhu....di sana dia berjumpa Evanora dan mereka berbincang mengenai cara nak membunuh "ahli sihir" yang jahat iaitu Glinda.  Oz tidak jadi membunuh Glinda kerana Glinda sebenarnya ahli sihir yang baik manakala Evanora ialah ahli sihir yang jahat.  Apabila Oz mengetahui kebenarannya, dia menolong Glinda menentang Evanora....hehe...ok tu jer nak gtau..haha...Selebihnya, korang kena lah tengok cerita ni sendiri. Tak best kalo saya cerita...Kena tengok dan rasai sendiri pengalaman menonton cerita ni....hehe...Jangan marah ye kawan2....

Nak bagitau kisahnye kat sini....he...len kali sebut dengan jelas movie apa yang korang nak tengok...huhu..nak tengok The Host, alih2 tengok cerita lain plak...haha....lucu lah...xpa..jadi kenangan buat saya dan kawan saya...:)

Watak dalam cerita ini:
Dari kiri: Theodora, Oz, Glinda dan Evanora..


No comments:

Post a Comment